Fri frakt från 99kr

  Hemleverans i +50% av landet

  Gratis testblöjor

  Stort ekologiskt utbud

Frakt och Leverans

Leveranstiden är normalt 2–5 arbetsdagar räknat från dagen efter du lade din beställning. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till vår logistikpartner som levererar din order inom utsatt tid. Dajper har ej möjlighet att lämna någon leveransgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som aviserats som normalt för valt fraktsätt om speditören själv orsakar en försening.

När vi har skickat din order får du en leveransbekräftelse till din e-mailadress. I leveransbekräftelsen finner du all information för att spåra din leverans. Om du har valt leverans med Budbee får du en länk till deras webbplats där du kan spåra din försändelse, och om du har valt paket till ombud får du ett kollinummer (via Postnord eller DHL) som du kan använda på deras site för att spåra försändelsen.

Leveransmetoder

Leverans av beställda varor sker med Budbee, Postnord eller DHL.

Budbee - Hemleverans
Leverans till dörren kvällstid 17.00-22.00 – Budbee (59kr)
Leverans sker till din dörr helgfri vardag. Budbee skickar email samt SMS för att samla in uppgift om portkod, våning m.m. Om du inte är hemma den givna kvällen ges du möjlighet att byta leveransdag. Efter lunch den valda leveransdagen får du ett tidsintervall på 1-timme då leveransen väntas vara framme och från 17.00 kan du följa den i realtid via Budbees app eller webbsida. 

Budbee - Box
Leverans till box/skåp – Budbee (59kr)
Leverans sker till en Budbee Box nära dig. Du väljer den box som passar bäst och hämtar enkelt ut paketet med en kod. Budbee skickar email samt SMS för att meddela dig om när din leverans är på väg till vald box. När ditt paket är klart att hämtas skickar Budbee en pinkod till dig som du sedan kan hämta ut ditt paket med vid angiven Budbee box.

Skärgårda - Hemleverans Stockholms Skärgård
Leverans till leveransplats (fr. 399kr)
Leverans sker till din valda leveransplats i Stockholms skärgård. Skärgårda skickar email samt SMS för att samla in uppgift om önskad leveransplats. Du väljer en egen eller fördefinierad leveransplats som passar dina önskemål. Skärgårda uppdaterar dig löpande med information om kring din leverans samt ringer en stund innan de anländer på plats. Standardpris för skärgårdsleverans är 399kr. Vid en försändelsestorlek överstigande 0,12 m3 kostar fraktalternativet 799kr. Detta framgår i kassan, innan betalning, om aktuellt.

Postnord/DHL - Paket till ombud
Leverans till utlämningsställe – Postnord/DHL (69 kr)
Försändelsen anländer till ditt närmsta Postnord eller DHL-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 7 (Postnord) alternativt 14 dagar (DHL) för att förhindra att det går i retur.

Dajper erbjuder fri frakt när kund beställt varor för 99 kr eller mer. Dajper bjuder då på leveransen Budbee - Hemleverans eller Paket till ombud i de leveransområden Budbee inte har täckning.

Transportansvar

Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för att returen returneras korrekt utifrån våra returvillkor.

Transportskador

Om produkten är skadad vid leveranstillfället bör detta anmälas omgående till dajpers kundtjänst. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.
Om skadan är synlig är det enklast om du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

En produkt som är felaktigt expedierad bör anmälas snarast möjligt till dajper.
Om en vara mot förmodan skulle vara felexpedierad, skadad eller felaktig åtar vi oss att kostnadsfritt avhjälpa felet.

Ej utlöst order

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc.). Därför tar vi ut en avgift på 299 kr om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7 alternativt 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan behöver du först kontakta kundservice som hjälper dig med en retur av paketet.

Leveransförsening

Du har rätt att häva ditt köp utan extra kostnad vid eventuell försening mot utlovad leveranstidpunkt. Vid en eventuell leveransförsening informerar vi dig som kund via email med uppdaterad information om när leveransen väntas anlända.